« Home | after one month of emptiness... » | ...And the loser of the year award goes to....ARSE... » | nothing, just...nothing » | Good Luck 2 Me...and 2 U...and 2 Evryone!! » | Sleep Well Tonight » | Faltered.... » | ape cer psmku ini??!!!! » | celoteh hari ni... » | February » | Din Cipan....In Remembrance »

Wednesday, July 05, 2006 

bola loba loba

assalamualaikum

hari ni saje nak sambung ceritin ceritun World Cup sejak aku cite berkenaan Spain-Tunisia tempoh hari...

banyak game last grouping aku tak tengok...sebab banyak yg mase serentak, pastu local channel lak tak tayang match2 yg kengkononnye penting (tp sebnarnye boring)...kalau nak tgk game tuh, sameade kene pi lepak kat Mandrem, ataupun merempat ke rumah Amin...mmg dah jadi rutin kitorang gak dtg ke rumah Amin tgk bola...sblm tuh, mesti kami akan ade beli jajan2 yg boleh dikunyah bersama, especially Chikadees, Twisties, air gas dan koci...byk gak match yg aku tgk kat sane...byk yg hambar sbnarnye...buat perabih tenaga beli Chikadees je...(walaupun bukan biasenye aku beli, tp aku tukang perabih je..)..

aku x tgk Sweden-England...cam rugi lak, sbb England masih lagi kempunan nak mengalahkan Sweeden sejak 1970an...game Holland-Argentina cam hampeh lak, due2 nak play safe je, simpan tenaga...tp kesian lak Czech...aku mmg nak diorang pi jauh...tak dpt tgk kelibat Rosicky perform cemane...tp Italy dah start buat kebangkitan sejak tuh...sebenarnye, satu2nye player Italy yg tersangat aku minat dan kagum ialah golkeepernye, Gianluigi Buffon (yg lelain tuh, biase je...)...serius, bagi aku, mmg Buffon adalah penjaga gol terbaik dunia sepjg 2000an nih...Petr Cech ke, Oliver Kahn ke sape2 yg lain tuh kire picisan gak arr...aku tgk kebanyakan game Italy, kalau teammate yg lain main cam sampah, die sorang je yg bebetul form...especially time Euro 2004..team Italy kene tendang awal2 sebab player lain yg cibai...Buffon sorang je yg cemerlang...sekarang nih, satu2nye gol yg die bolos pon cume gol sendiri je...kalau x, dah boleh clean sheet sampai abes tornament..aku harap tatkala Juventus ni tgh kecoh2 nak kene relegate sebab byk rasuah, Buffon akan disebat oleh Wenger menjadi keeper Arsenal..hahaha...no offense Lemmy, ko kat Germany, bo layan, kat Arsenal aku sapot...tp ko dah tue, kenelar cari pengganti gak..review Brazil-Japan lak...akhirnye Ronaldo yg asalnye sampah hampas tu menunjukkan taringnye dgn score 2 bijik...(walaupun still kemalasannya masih terserlah)...tp match terpenting dlm last grouping nih adalah antara France-Togo...giler arr, antara faveret yg nak kene bungkus awal...2 point dlm 2 game je, ade potensi nak kene bungkus awal gak...tp akhirnye Shaggy Henry beserta partner lamenye Patrick Vieira berjaya membenamkan Togo...haha gumbira gak Henry score gak...

Dlm round 16, kita semua boleh kagum dgn Switzerland yg menjadi satu2 team yg xpernah bolos sepanjang tournament nih...tp still kene tendang dgn Ukraine menerusi penalti...dan Ronaldo akhirnya memasukkan dirinye dalam geng2 legend apabila mengatasi Gerd Muller menjadi penjaring terbanyak Piala Dunia dgn 15 gol...boleh kot tahan utk at least 4 tahun, kot2 si Klose dpt potong balik...die nih dah 10 gol, still muda & masih boleh dipilih utk satu lagi World Cup...even skrang nih pon walaupun xmasuk final, die mungkin boleh tambah dalam 1-2 gol lagi nak kasi rapat...satu lagi match yg aku nanti2kan...France-Spain...Spain nih ade gak player yg aku tgk2...cam Torres yg disebut2 tuh..tapi kali nih cam xform lak...Cesc pon xberape menjadi sgt...even Henry idolaku pon xscore, tp dieler yg mendapat foul, lantas Zidane mengambil freekick utk Vieira tanduk so dpt balik lead 2-1...orang tua tuh pon score gak utk menutup kritikan orang ramai akan kesemputannye...so bertemu jugak perlawanan 2 former recent World Cup winners, France-Brazil dlm QF

sincerely, aku nak Brazil menang...tp dlm mase yg same aku nak Henry score...kirenye nak France kalah 2-1 ke, 3-2 ke ape...tp dgn xsemena2nye Ronaldo jadi sampah balik...pendek kate, satu team Brazil jadi lemau...Ronaldinho pon menggeletar lutut nak mendribble...tp tuler, memandangkan France menang, dan Henry yg score, menyebabkan team faveret aku skrang dah tentu France...seandainye Henry xde dlm France, sah2 aku dah xkisah sape menang...ataupun mungkin mengharap Itali menangler sebab ade Buffon...at least, Brazil mencipta rekod 11 kemenangan berturut2 dlm 2 tournament..

Itali xde masalah nak menindikkan Ukraine...ni sumer hasil kecemerlangan Buffon gak...dan forward Italy kali nih menjadi....tp orait gak ar, ni kirene pencapaian terbaik Ukraine, 1st time masuk...

aku asalnye target final Brazil-Argentina,rival terhebat kat dunia nih...even skrg Argentina pon bungkus...sayang sekali Germany pulak yg masuk SF..silap coach lar, sape suruh kuarkan Riquelme & Crespo awal2...terlebih konfiden lak...last2 penalti...Lehmann lak jadi hero...ingat, spt aku kate, dlm Germany aku xsapot pon, gi mapuh same die...

last sekali game England-Portugal...aku xtgk match nih, mujurle...rupenye sangap gak,0-0 sampai abis extra time...England mmg team lauk pauk team lain so xde masalah aku nak Portugal layak...padan muke England..hahhaha...poyos...rekod kemenangan berturut2 coach Luis Philip Scolari berterusan menjadi 12 game, since die pegang Brazil dulu...

Dah masuk SF ni aku dah start nak bg ranking prioriti berdasarkan team mane yg aku nak menang...

1) France (aku nak Henry heroku merasa lagi pingat...pastu kasi can kat Zidane sbg hadiah persaraan)
2) Itali (sbb ade Buffon...dan Itali nih kan buat rekod pelik masuk final setiap 12 tahun sekali sejak 1970..lagipun, Itali dah lame xmenang sejak 1982)
3) Portugal (sbb 1st timer menang...dan dah tentu reputasi Scolari mencanak2 naik sbg coach xpenah kalah dlm World Cup..nak gak tgk Figo merase pingat majornyer)

3 je? mmg aku xnak Germany menang pon...hahaha...harapan aku mnjadi kenyataan apabile Itali menindikkan Germany pada minit last masa tambahan pagi tadi...mujur aku tidur mase start match...dekat2 5.30pg aku terjaga, sbb still boleh dgr hingar orang bersorak kat TV...elok2 turun...zassss...Itali score..minit 119...pastu....zassss lagii....minit 121...puas gak hati aku haha...Germany xleh blah, Itali conquer game gile babeng...aku bace match report, Itali ade 10 SOT, Germany 2 je...tu pon team Azzuri ade 2 kali kene tiang...so akhirnye bungkus gak Germany digelanggang sendiri...huhuhu

Skrng nih aku mengharap agar France dpt masuk final, dan Henry mesti score...aku nak die jd top scorer & menang Golden Shoe tuh...tp still, bak aku kate, Klose masih boleh tambah gol dlm 3rd-4th decider...so Henry kenelar sumbat lebih sket...lagi satu, name kucing putih aku xsedap letak Klose, kan lagi kacak kalau letak name Henry...hahahah!!! kucing tuh berjaya kitorang sebat balik dari rumah makcik tersebut...kami siap beli cage lagi tuh, kurung die xnak kasi die merayau...malam jelah, pepagi kami bg lepas gak...

Okeh, cerita selingan bola pulak...malam Isnin lepas kitorang tgk Superman Returns...wargghhh emotional giler cite cam kisah cinta terlarang lak...cite nih serius cam Superman I & II gak (lebih serius sket), so kalau nak tgk gaya2 lawak cam III & IV yg poyo tuh xde arr...aku xnak kasi spoiler kat sini, korang kenelar tgk sendiri, sbb overall cite ni mmg best giler...sesuai utk peminat2 superhero cam aku gk..huhuhu (tapi komik xkumpul arr..tgk movie je)

esok aku exam final utk Sem III nih...wish me luck...next week, new 2006/2007 semester and insyaallah, my last....

Thierry Henry bersorak ketika menjaringkan gol tunggal perlawanan Brazil-France...mampukah beliau mengulangi ledakkan jaringannya menentang Portugal dan seterusnya Italy nanti?

About Me

  • I'm Shah-Azz, Inc.
  • From Putra Permai, Selangor, Malaysia
  • Excellence Forever...
My profile

Affiliations

    Powered by Blogger

    Innovation delivered

    Get Firefox

    Alternative Browser Alliance

Statistics

Malaysian Time

Your IP Address

Counters

    Free Hit Counter

Locations

Online Users

Your Origin Links

Who Links To Me?

Countries

Education Level

Chatterbox


Secrets Of My Name

Islamic Center

Prayers Time

Hijriah Date