« Home | The Day That Never Comes » | Yet Another Practical Story... » | The Grass Is Always GREENer On This Side » | Retro...Relive Your Past » | INSEP '07 Convocation » | Not just like any other day » | My Wonderful Experience at Nur Salam » | Hearts Burst Into Fire » | Goodbye Work? » | My 1st month salary... »

Friday, September 26, 2008 

Semakin Puasa, Semakin Kuat Bulah?

Assalamualaikum..

Actually aku ni mane ade mende sangat nak cite…so aku taruklah cite aku membulah2 sepanjang minggu lepas…patutnye ini entry bulahspot material tapi rasenye blog tu dah terbengkalai je, xde sape nak tengok, hhuuuhuuuh… anyway, hari sabtu lepas (13 sept, lama tuh), kitorang the gangs of uthm bukak pose kat hotel midah, kl…1st time bukak pose kat tempat2 cenggini yang dikatakan ‘mewah’2 ni…tapi nak kate mewah tu xgak, RM35 aje sekepala…budak2 plan untuk makan2 ni pon dasat gak..saling balas berbalas emel secara berkelompok…ammar pelopor perhimpunan aman nih..setelah tempat ditetapkan, maka pada hari yang berkenaan, maka bergegaslah set2 manusia rakus ke hotel itu…xpelar, just makan, bukan nak buat projek ke ape :p…aku macam biaselar, mode of transportation aku Cuma due: public train n public feet..kebetulan mama abah nak beli juadah kat serdang, so tumpang diorang mintak antar ke stesen serdang..turun kl sentral pastu naik monorel ke maharajalela…dekat aje…bebudak ramai dah berhimpun…set2 single (aku jamal ammar elie japlon kacang jawa), buat2 single (bapak) dan bakal xsingle (amin mus fikri zan) menyemakkan lagi keadaan…xcukup kat hotel, lepas tu singgah lak kat kedai mamak kat belakang…nak tengok bola punye pasal…liverpool man u…aku xsapot due2 tp dlm hati sanubari kecil mmg nak tgk Liverpool menang…tapi kejap je sebab kacang n japlon nak balik, so buleh tumpang diorang…sempat aje tengok kat rumah..

alah, mende biase yg anda lihat dirumah...xde spesel kebende...

rerakan taulan yg tolong menambahkan beban tukang cuci pinggan hotel nih...

renungan sinis seorang jejaka kachak tampan menawan sejurus sebelum sepinggan nasi itu lenyap dari pandangan...

incik ammar sebagai along sedang mengugut mangsa2 yg hapless..jika xmau bayar, maunye dipecahkan perut mereka yg sarat itu..

abg mushy dan abg chang...sesedap mane pon makanan di hotel, kedai mamax jugak menjadi pilihan..

Hari berikutnye rerakan taulan STARian lak…tempatnye xlain bukan ialah dirumah headboy kami, mr arie elephunk kat rawang nun..huhhuu gile lame xjumpe diorang…rasenye dah 6 kenduri membe kot berturut2 xpi…si bob berbesar ati nak tumpangkan dari shah alam, so kenelar berkomuter ke sane…tapi ade satu peristiwa hampir menyayat ati nak berlaku…lagi 2 stesen nak sampai shah alam, aku terase cam nak pitam gile (aku berdiri je dari kl sentral nun)…tetibe mata aku blur, jadi warna monochrome siap bertompok2…ala, macam efek mosaic dalam photoshop…pale otak terus jd berat, kaki dah lembik…in fact, mase org komuter dtg nak cek tiket dlm tren , mase aku nak amik balik tiket langsung xlepas 2kali sebab xnampak kat mane tangan si tukang pengecek tiket tuh…xpenah jadi lak bende ni kat aku seblum nih, bukan xbiase berdiri lame2 dalam tren…maybe sebab seblah petang kot, berbanding pagi2 aku berdiri, so energy dah kurang sket..or postur badan xbetul…time kuar tren pon aku menggagahkan diri utk xjatuh dan KO, sbb dah blur sgt, hampir xnampak jalan..kalau org lain maybe dah kene usung dah kot…aku duk kat kerusi jap,rehat lame sket, baru pitam tuh ilang…isk isk ngeri2 dengan pengalaman rebah dimuka bumi…

beginilah kesan efek sebagaimana kelihatan dari pandangan mata stereoskopik si penulis ketika beliau di dalam tren...sememangnye bukan 'wajah' spt diatas kalau x memang angker giler arr...

naik keta racing bob aku terus tido sampai rumah arie…bebudak sume ramai dah sampai, even makanan pon banyak dah terhidang, so datang memecahkan perut jer…dah le pening tadi xabis lg, so lepas makan pon tido kat sane..mase balik pon tido dalam keta lagi…even kat stesen komuter pon tido lagi sampaikan terlepas 1 tren…mujur ade satu last tren lagi..isk isk..

dari jauh ku renungi sesuatu yg mengujakan permandanganku...jam dinding yg menunjukkan lagi 5 minit nak bukak posa...isk isk lambatnye...

Mat Fitt (kiri) cube membuat gaye posing kachak cam aku tp ternyata beliau tewas...tp apepun, baby Adam Mikhael yg didukung oleh incik Toye sememangnye yg paling terkachak sederhana melampau..bravo bravo

chef2 yg bertungkus lumus menyiapkan bahan bakar yg bakal dighaibkan oleh perut2 yg xbertanggungjawab

ngaku jelah...korang terkeliur tgk gambar nih...seriously, aku nampak lelehan saliva menitik membanjiri jubin lantai mezanine rumah anda...ni baru suku je dari sume makanan yg ade..isk isk

incik headboy, arie (baju putih) mengetuai pasukan upacara ritual kerakusan manusia..

woiii xacii2...aku jugak yg cume merase air bandung soda pada hari tersebut tatkala ade org lain ade skill bulah lebih dari aku...isk isk (tp aku tipu je..mane bleh pakar bulah melepaskan peluang juga?)

Minggu lepas, ade makan2 yang grand sket dgn staff kompeni…kat grand blue wave, shah alam…cam biase, bile dah ade buffet, rambang mata dengan tekak nak amik yang mane satu…dengan sifat rakus tamak haloba manusia yang alpa lagi keji, aku pon amik satu jenis setiap satu sampai penuh pinggan…itupun rasenye banyak lagi yang aku xrase…jam perut aku…balik rumah pon lambat pulak arr, sampai kul 12 lebih…

sekali lagi..permandangan tipikal sepinggan juadah seorang pembulah...

aisey kantol...malularr I....

Hari isnin bebaru nih, lagi sekali kitorang staff gi mentekedarah kat restoran lake view, belakang opis kitorang jer, kat tepi tasik..banyak lak duit kitorang ni ekk…kali ni dapat makan open air arr, menghirup udara nyaman sepoi2 bahasa jawa sambil berasap2 penuh kenikmatan (bukan aku arr)..sayangnye aku xamik gambar yg kat sini lak, sebab aku sibuk serta concentrate dekat set2 pinggan yang aku bawak...sampai overloaded…inilah kehidupan pembulah sejati…nafas pon sesak sampai bergetar muke aku…nasib baik sorang staffmate tumpangkan sampai kl sentral, so jimat sket tambang aku…

Then lagi sekali, memboyotkan perut pada hari rabu lak…actually ni kebetulan je bernasib baik…ade sorang staffmate aku yang lain ajak aku turun jb nak hantar hamper2 raye…actually aku pon ade cakap nak ikut gak sebab die kate balik hari je…aku on jelar…bile sampai petang tuh kat hotel blue wave gak (cawangan jb), tukar plan lak, nak tido situ dgn staffmate2 lain yg memang ramai dah turun situ sebab ade function..aiseyman, aku dah le xbawak baju ekstra, tapi kebetulan intuisi aku menyatakan bahawasanya aku perlu membawa kain pelekat pada pagi tuh…heran aku cemane boleh terlintas dalam pale otak aku…tapi nasib baik arr, boleh jugak pakai…baju lak, aku pakai jaket insep tujelah, dalam kosong…huhuu…xpelar, yang penting dapat makan pree lagi, berbukak dan bersahur sekali…makan western style lak, dgn roti, pancake, french fries, cornflakes etc hehe…

aise xde gambar makan lagi...dpt gamba minum air suam dari sudut yg sukar pon kire bolelarr..

semalam, bersama2 rakan2 uthm lagi sekali membulah, tapi kali ni kat rumah sewa mus/zan la plak kat shah alam nun…idea kali ni ialah nak kembalikan nostalgia zaman2 U dulu, iaitu beli bungkus segala bulahan yang boleh kat pasar ramadhan, then tala diwaktu berbuka…menu2 standard cam murtabak, nasi ayam percik, satay, air mata kucheng, korma dll…7 orang je yg datang, n makanan pon banyak lebih sebab ade geng yang nak diet plak dah (mus, jamal)…aku xde diet2, nafsu amarah bissu lebih penting, tolong abiskan makanan diorang mane yang patut…kedatangan lain termasuk ammar, jawa , wady n kak ani…zan terpakse berbuka kat opis die...malam tu aku tido rumah diorang jelah, nak layan wifi rumah diorang punye pasal..hehe…

asyik muke aku jer..kali ni tengok muke pelahap kawan2 la pulak...

Then, baru tadi je, artis metal terkenal tanah air, roll/mambo NROCINU, yang baru melancarkan album sulungnye bulan lepas, KEAMANAN, yang telah laris terjual melebihi 100…unit je(bakal triple platinum nih, kurang sket je dari album Metallica baru) dah ajak aku berpoye2 kat shah alam lagi…isk2 orang dah gaji angka 5 kat depan beb, xcampur lagi dengan royalty hasil jualan album, isk isk masyuk gile mamat nih..time die sampai shah alam, alik2 terserempak lak dgn apek, fairus palapes n sorang member diorang…ape diorg buat kat shah alam pon xtau…tp oleh kerane abg roll kite kaye raye, maka sume sekali beliau open table…sungguh baik ati sekali encik roll kite ekk…maka sape2 yg lain yg rase nak membaikkan atinye, jgn segan silu utk membelanja rerakan, terutamanya aku..hahaha…ehem, okaylah incik roll, nanti aku tulihle review2 yg baekknye utk album baru ko… kat sini kalau ikut scale from 1 to 10, aku kasi 11 kat ko..ok x?

terpotong lak muke si artis pujaan para wanita nih...maunye die sue aku kang :p...tapi itu xpenting, kerna ape yg dihidangkan itu yg paling penting...

Isk2 sori le rerakan…aku mmg ke’mandul’an idea…xpelar dr xtulih langsung..

aku nak diet pon tak bule...

aku tak macam ko, makan ape pon tak naik..

nak naik badan hapekemendenya mamat ni..siap boleh jalan dari pudu ke klcc,kompom tak naik bdan...

try le sekali...besh wooo...jauh perjalanan luas pengalaman...kl bukan besar mane pon...sape2 yg byk lemak kalau nak slim pon senang je

memang bulah abiss. klu la aku yang membulah sebegitu mesti korang tak dapat bezakan antara aku dengan beruang panda.

dasyat cerita makan kau ni, bro..haha.

achik, bukan setakat panda, boleh jadi kungfu panda jugak!

yo bro zhafrie @ bob...ape cer di sane? ape cer utk 'aku' di sane lak? hahahaha

Post a Comment

About Me

  • I'm Shah-Azz, Inc.
  • From Putra Permai, Selangor, Malaysia
  • Excellence Forever...
My profile

Affiliations

    Powered by Blogger

    Innovation delivered

    Get Firefox

    Alternative Browser Alliance

Statistics

Malaysian Time

Your IP Address

Counters

    Free Hit Counter

Locations

Online Users

Your Origin Links

Who Links To Me?

Countries

Education Level

Chatterbox


Secrets Of My Name

Islamic Center

Prayers Time

Hijriah Date