« Home | The Caped Crusader is back! (22 June 2005) » | You Baka! (17 June 2005) » | "Aishiteru" :) (14 June 2005) » | Happy Wedding Day, Mazlina (12 June 2005) » | FFAF - Hours Rocks! (3rd June 2005) » | Poetically Pathetic » | the greatest comeback of all time... » | families always my first priority... » | It's raining...It's pouring... » | football is cruel...as usual... »

Sunday, June 26, 2005 

Komenasai!...(26 June 2005)

Assalamualaikum...so i've completed watching some more anime...Midori No Hibi...Ai Yori Aoshi..Air (gile tak paham siot...)...Smash Hit (ngarut semacam je)...and FMP Fumoffu one more time! (bcoz i want to see my sweet dear Chidori Kaname again..hihhihi)...oh yeah, there's one more...in less than 2 days, i'd 'marathoned', non-stop, watching Fullmetal Alchemist (it has 51 episodes you know)...while the story is interesting, i have to say that this one of the most...emm i write this in malay arr...paling KEJAM, BRUTAL, SESAT, NGARUT, TAK LOGIK, TAK MASUK AKAL, ade AETHIES (golongan tak caye tuhan, tu sbb ade alchemist kot),n ending pon aku TAK PAHAM...camna ekk...walaupun citer anime lain cam naruto n gang pon ader gak ketaklogikannyer (dah katun,buat ler slapstick sikit mmg tak heran), tapi FMA mmg melampau-lampau gak...let me review a bit (it's been a long time i haven't review an anime...the last time was on eary this year..about Green Green and Onegai Teacher)...Fullmetal Alchemist mengisahkan 2 adik-beradik laki, Edward Elric & Alphonse Elric yg sesame nak jadi alchemist..alchemist ni kire macam kepercayaan sains gak ler, yang menyatakan bahawa 'kalau nakkan sesuatu, kene korbankan sesuatu..dgn kadar yang sama'...boleh dikatakan inilah die hukum alam...tu yg dikatakan depa ni tak caye tuhan...pada satu hari, ibu diorang meninggal...dan camna, kat celah maner dlm pala otak diorang, nak merevive balik ibu depa tuh guna alchemist...walhal sume org tahu, 'human transmutation' is forbidden tp diorang nak buat gak...akibatnyer, dah le gagal, si Ed hilang satu tangan dan satu kaki, dan si Al...hilang KESELURUHAN badan...yg ade cume roh Al yg sempat disatukan pada baju perisai (armor)..so Al ni dah jadi armor begerak...utk mendpt kembali anggota badan yg hilang tu, depa berdua bertekad nak cari 'Philosopher's Stone' yg dikatakan terlampau power, sampaikan boleh defy hukum alam,meaning, tak perlu korban sesuatu kalau nak sesuatu..Ed mndpt automail utk anggotanyer yg ilang dari Winry Rockbell, member pompuan yg sgt syg kat depa berdua...Ed n Al 2gether mengembara ke Central, nak jadi National Certified Alchemist dibawah didikan Colonel Roy Mustang n konco-konconyer...cite selanjutnyer, korang kene tgk sendiri...tp tu ler, tang last episod tu yg aku blank sikit...kalau Al transmuted semula Ed yg dah mampus tu aku blh paham sikit..sbb Al sendiri jd Philosopher's Stone tuh...tp camna Ed boleh transmute Al yg 'terhilang' tanpa die mampos??(dikatakan bhw die juga tlh korbankan 'masa' 4 tahun bersama Al yg menyebabkan die still hidup..agaknyer lar..) dah le tu, bolehlak Ed berpindah ke Munich pada tahun 1926!! cam time travel lak..ke mmg pd tahun yang same?kalau tahun yg same, aku blh conclude yg bahawa Ed nak cipta rocket tuh nak terbang semula jumpe Al n familynyer kat Japang (atau kat memaner..aku pon tak tau origin tmpt tu)...hmmm blank blank...so gate dlm human transmutation tu sebenarnye merentasi masa n tempat la ek?..kirenye badan org tu berpindah tmpt lain dan pada masa lain...ntah aku pon tak tau...anyway, aku rase episod yg paling kejam ialah time si Tucker dgn begitu jahatnye cantum anaknyer sendiri dgn anjing sbg bhn eksperimen...giler kejam siyott..sampai aku sendiri rase bengang n nak campak monitor ni ke bwh...camna org yg cipta anime nih blh terpikir nak buat jalan citer camtu? last last aku tak pueh ati sbb cam golongan yg tak caye tuhan ni prevail..kecian Scar yg dikatakan membawa misi dari tuhan nak menghapuskan golongan alchemist nih..huh!!anyway,korang boleh antar sebarang komen utk tlg aku concludekan cite tuh...kalau tak aku terase nak hentak cpu ni lak sbb penat stay up layan 51 episod tp tak paham1!! >:(
PS - tp aku akhirnye suke tgk Roy Mustang bersama2 Riza Hawkeye...aku dah agak diorang mmg pasangan ideal!

huhu...
shaggy... xtau lak ko gile anime gak...
aper kater ko bg address ko kat aku... (aku rase dulu aku dah mntak).. leh jumper, lepak2... xpon kasik Y! ker... aku skang duduk kat Pinggiran Putra nih... dulu aku duk belah sana... skang dah pindah... :p
ko skang wat aper ekk?? still study ker?? ker dah kejer??

Post a Comment

About Me

  • I'm Shah-Azz, Inc.
  • From Putra Permai, Selangor, Malaysia
  • Excellence Forever...
My profile

Affiliations

    Powered by Blogger

    Innovation delivered

    Get Firefox

    Alternative Browser Alliance

Statistics

Malaysian Time

Your IP Address

Counters

    Free Hit Counter

Locations

Online Users

Your Origin Links

Who Links To Me?

Countries

Education Level

Chatterbox


Secrets Of My Name

Islamic Center

Prayers Time

Hijriah Date