« Home | membulah di kenduri po'li-mawarni,terengganu, kuan... » | Life of a Husband and Wife:Live...(sort of) » | Into Oblivion (Reunion) » | Eectronics DIY Part IV - handset pakai power charg... » | nak tipu pon cover2 sket arrr....warrghh!!! » | 50kg to 50.00001 kg....darn!! » | ganas nih... » | The Quest for Mobility - Rabunkah Aku? » | Electronics DIY Part III - Repair Headphone Bunyik... » | Electronics DIY Part II - Dari Bluetooth Internal ... »

Sunday, June 10, 2007 

cissttt....SESAT!

itulah gaya seloroh seorang sahabat kepada seorang lagi sahabat ketika nasihat dan teguran tidak diendahkan...sesat disini memang bermaksud sesat terpesong dari jalan yg benar..so disini aku nak tulih perihal2 keagamaan sket...ewahh..

tak jugak...aku nak bukak cite lame nih di zaman sekolah menengah ni...tp seblum nih kene cite yg present day munyalerr..seorang sahabat sehouse yellow dan sedorm, Encik Iman Effendi bin Mukhatar telah pon sampai seterunye bersama buah atinye Miss Nor Jannah Nasution binti Dato' Radzuan (yep, anak datuk tuhh)..memang secocok sepadan, nama diorang pon dah baik-baik dah...kirenye sesiape yg beriman akan dikurniakan tempat dijannah, insyaallah..hihi saje bergurau je iman..(tapi mmg betol pon kan?)..diorang punya majlis buat di Bangunan Pejabat RISDA di Ampang..nak sampai ke sane pon jenuh gak...nih 1st time turun Ampang..

dari Parit Raja ke BP then naik bas kul 9pagi ke KL..ingat nak naik STAR Plaza Rakyat ke Ampang tp Incik Kapua dan Maos telah mensuggest naik Putra Masjid Jamek turun Ampang Park...memandangkan aku ni kedekut dan berkira, maka aku menapak dari Pudu ke Masjid Jamek tanpa naik STAR...alahhh dekat je, kalau x buat rugi RM1.20 je...tp aku boleh lupe sejenak lak jalan die so mmg kene pusing agak jauh gak arr..tgh nak beli tiket, Kapua call suroh turun Jelatek lak, diorang tunggu..even sebnarnye diorang dah gi membulah dulu sbb aku lambat sampai..tapi mujur ade peta kat sane, aku dah bajet jarak die dari Jelatek ke RISDA dalam 1 kilometer lebih je..so sekali lagi kerana sayangkan wangku yg berharga (setiap sen bermakna bagiku yg jobless nih), maka tapak kakiku adalah transport yg kupercayai utk membawaku kesana..mengah jugak arr,sempat singgah stesen minyak nak isi minyak arrr (yg berupa air mineral utk enjin di kaki)..bile sampai kat bawah terserempak lak dgn Nowan yg lagi entah ape cer lagi misteri nusantara beberape tahun..die dah abis membulah dan nak blah ke Sarawak katenye, mengajar rasenye...

naik tingkat atas, tengok mmg grand arr tmptnye...tp yg misterinye mane lak kengkawan seangkatanku? adakah aku sampai terlebih awal atau terlewat? pengantin pon xde nih..rupenye ade kat sudut dialik sane, bebudak tgh ramai2 amik gambar dgn Iman & wife..aise terlepas 1-2 shot aku..dah le aku xsempat nak kuarkan kamera aku,so xdelar gambar reramai dlm simpananku..






so inilah yg dapat aku tunjukkan kat sini...selekeh jugak aku ni rupenye..iyelah dah menapak je keje sampai peluh2 dan serabai terus rambut aku..tp pengantinnya tetap mantain macho dan ayu, xgitu?

okeh,so ape kene mengena dgn tajuk sesat menyesat nih? saje je buat korang kaget..hahahaha xdelar, aku teringat balik dulu..iman ni kirenye alim ulama baik hangat orangnye..kirenye antara ustat yg selalu2 gak sound aku yg nakal nih..pagi2 selalu kejut aku subuh..petang lepas prep aku slalu balik bilik terus tido walhal time tu waktu asar..bile time aku gi surau lak die dah balik..selalu gak kene panahan beracun..."Lambat....sesat.." then ade mase aku melaghakan diri dengar walkman (dengar nasyid Raihan lagi tuh..korang boleh percaya x kate2 aku ni yg ganas lagi underground? percayalah) sampai terkena lagi..aku kate "ni tgh dengar nasyid..bolehla menenangkan minda..bagi ingat2 kat tuhan".."dengar nasyid pon boleh jadi lalai gak kalau sampai lambat2 nak gi semayang...sesat nih, sesat"...PZZZZT terkena halilintar..sekali-sekala bincang2 agama dgn die mmg biasa aku kalah lar..aku ni mmg kurang sangat ilmu2 nih, tu yg best belajar dr die...tapi kan yg paling tak dilupekan bile time sesuatu, die kate camni "ko nih, buat [sila isi perkara2 lagha] sampai lupe dunia..."..dan jawapan aku yg biasa yg terus mengelukan lidahnye utk membackfire aku balik ialah..."aku mmg lupe dunia..tapi INGAT AKHIRAT.."..zass terus terkebil lak incik Iman maka..."Aaa errr emm...cistt....SESATTTT!!!" seperti tajuk diatas..hihihi.

okler MR Iman, aku ingat2 jugakle nasihat2 ko dulu..lepas ni aku harap aku xsesat lagi arr...terima kasih sebab selau sedarkan aku...semoga perkahwinan anda bersama Miss Janah dirahmati Allah s.w.t. sepanjang masa, Insyaallah..

next stop, Jalan TAR..nih 1st time lalu gak..sampai terketar lutut nak jalan, jauh gile tp tak beli ape2pon...ni idea Maos le nih, utk melayani tunangnye membeli belah (Maos dah chatered aku jd kameraman die utk bulan 12 nih...aise kene kosongkan jadual nih)..abis aku,Kapua & Zam McMurray menjadi mangsa..huhu..

About Me

  • I'm Shah-Azz, Inc.
  • From Putra Permai, Selangor, Malaysia
  • Excellence Forever...
My profile

Affiliations

    Powered by Blogger

    Innovation delivered

    Get Firefox

    Alternative Browser Alliance

Statistics

Malaysian Time

Your IP Address

Counters

    Free Hit Counter

Locations

Online Users

Your Origin Links

Who Links To Me?

Countries

Education Level

Chatterbox


Secrets Of My Name

Islamic Center

Prayers Time

Hijriah Date