« Home | My Nike Advert » | CCTET '07 » | Seven Years » | Miss Once.Miss Twice.Miss Thrice? I Dare Not To... » | PECIPTA '07 » | Uik!! bawang yg sehaatttt... » | Another emcee’s Experience » | A review: Between four-point-O and Trans-Imax » | Emcee's MC » | cissttt....SESAT! »

Tuesday, September 25, 2007 

Aktiviti BP Mall - Bukak posa di Pizza Hut & Menjadi Model Catwalk...wargh!

Salam ya adik2...lame menunggu post baru? biaselar dah semakin malas, walaupun semakin xsibuk...oklar aku nak tuilh cerita ceriti yg ditunggu2 sekian lama, iaitu cerita..."Celah Mane Aku XSemena-Menanye Boleh Terjebak Jadi Model?"

Mase last day conference dulu, ade dgr2 cite dr incik Jamal dan MadSyah berkenaan kewujudan aktiviti permodelan anjuran CEC.. ini disebabkan ketua penyelaras aktiviti model tersebut bertanyakan tentang keberkesanan narration group FKEE yg buat show pasal kemerdekaan nun...Beliau nak cari orang yg boleh speaking baik munya utk jadi emcee pada malam model tersebut, maka MadSyah mensuggestkan aku padanya...manakala Jamal lak mengajak aku kerna die pon nak masuk gak..aku kate xde masalah kalau jadi emcee larr..

Time start latihan modelling tersebut pada minggu berikutnya, incik Jamal mmg tersangat beriya mengajak aku bersiap, namun aku buat bergaya sahaja serta melemah longlaikan diriku sendiri aka mengelat utk pergi..iyolar, dah bulan posa, mmgler letih sket...maka incik Jamal telah bertolak dahulu dengan menaiki bas Johore Motor dgn perasaan bengang (tekaan akuler) tanpa aku. actually bukan aku xpegi, aku lambat aje...aku sempat memerhati incik Jamal menaiki bas dari jauh tanpa sempat aku mengejarnye. maka aku pon berpatah balik semula ke rumah dan ingin ber'shaggy'rahat (kalau sebut nama lain, ade pulak yg terase bangge lak :p) ..lalu menerima berderetan sms incik Jamal yg menyatakan bahawa puan ketua penyelaras ingin berjumpa dgn aku kerna aku cube memontengkan diri dari membuat latihan emcee...lame sket aku pon keluar semula dari rumah utk menunggu bas...lalu aku call puan (setelah mintak dr Jamal) tersebut berkenaan status aku yg memontengkan diri...beliau telahpon melantik orang lain jd emcee dgn aku sbg pilihan kedua kalau org lain itu xberape carre...actually, aku rase die nak kate aku telah direject kerna dah ade org lain,cukuplar nak panggil aku lagi buatpe..tp cume nak sedapkan hati aku aje...xle kate aku bersedih dan menangis hiba ke ape, maybe the other way around lebih tepat..cume, iyolar, xdele peluang aku nak 'menonjolkan' diri serta
menaikkan saham aku dikaca mata orang2 awam..

venue aktiviti modeling tersebut, atau lebih tepat sekali "Ole-ole Ramadhan" dibuat di BP Mall..kebetulan bebudak clan uE aku dah plan nak buat parti bukak posa di pizza hut di tempat itu juge...kirenye planning lps makan2, boleh le singgah ke port Ole-ole tuh nak usha abang Jamal kachak berposing nanti..namun disinilar mimpi 'ngeri' (xngeri ape pon) bermula apabile ketua pengurus pemilihan bakat-bakat model, incik Pangeran (yg seblum ni pernah nak tarik aku lg tp aku reject) dtg sekali lagi memujuk2 aku kerna aku kelihatan begitu macho sekali pada hari itu..iyelar, aku tetibe nak pakai kasut kulit itam
lak..nak pakai selipar cam keji sgt..nak pakai kasut nike aku, dah basah sket..dlm keadaan aku tidak berupaya melarikan diri serta mencari alasan utk blah dari situ, maka inilah die...aku telah menjadi model!!

The problem is, dengan rehearsal yg satu haram xgi pon, tetibe suruh aku jadi model pada hari tersebut memangle gabak..dah xtau care jalan cemane, care posing, care mengawal kemachoan diri dsb...die mmg ade ajar ondaspot & suruh follow bebudak lain nnt tapi still, kekok larr..nasib baik aku diberi pakai baju melayu biru lengkap beserta samping(die ade modelling pakai pakaian pejabat aka kot, tie).. baju biru merlit berkelipan bersama2 samping biru gak...kesemua pakaian kebangsaan ini di'taja' (diberi pinjam jer) oleh First Lady Boutique..kalau sape2 rase nak beli lepas tuh (atau baju rosak) maka boleh dapat diskaun 30% (utk orang yg join jd model jer)..



[rerakan model yg same2 kachak bergaya]



[mekap muke yg dah hensem menjadi semakin hensem..hhahaa]



[pairing aku Miss Shima..serasi x? huhu]

Mase yg ditunggu telah tibe...dgn pasangan model masing2 (yes, aku telah mendapat Miss Shima...huhu), maka aku pon mengorak langkah menunjukkan bakat2 terpendam dalam diriku utk menjadi peragawan spt yg ditunjukkan pada video dibawah :-



xsangka aku telah mendapat sorakkan yg memberangsangkan..either sebab aku mmg betul2 kachak tampan menawan, ataupun sengal seperti robot yg join marching band :p...either way...mampuih lar ape org nak kate...dah aku ni cume ahli 'menyemak' last2 minit tanpa training, selambe le aku buat pose cemane..huhu

aktiviti ole-ole nih berlangsung lagi pada minggu berikutnye..patutnye ade lagi rehearsal, namun xsempat nak gi sebab aku ade mocking interview (see previous post) yg berlangsung petang tuh...abis tuh, lepas aku amik baju2 aku, terus gi BP Mall utk berbuka dan bersiap sedia nak jadi model kachak lagi..tapi gile xaci, ade ramai gak yg model last week xjoin utk minggu nih..(sampaikan incik Hisham pon tetibe terjebak oleh Pangeran utk jadi model...same cam aku gak..:p) dah le stage menjadi semakin pendek sebab diorang ubahsuai papan banner kat belakang..so care nak jalan pon kene ubahsuai sket..



spt gambar diatas, kelihatan seperti muka kami dicelup dalam tepung goma...malah, dgn lipstick yg dibubuh pada kami menyebabkan kami kelihatan spt...WARRGHH!! WHAT THE ----?? tiidaaakkkk akkuu tiidakkk relllaaaa...auuuu auuuu seksi siot...

For my 2nd modelling day, sile usha video nih lak:-



Boleh diperhatikan secara langsung pada aku (takkan le Shima..let me take the blame larr huhuu) menjadi bahan tawaan para VIP yg terdiri drpd Dr Zainal Alam, Dr Noraini and yes, you got it, my 'CV shredder' Dr Wahid..huhu (gurau2 sesama STARian je Dr, xpe la kot..huhuhu)..maybe bukan ketawa actually, cume kegembiraan kerana ade gaya yg unik ditunjukkan oleh aku..tapi ape pon, aku dengan gayaku, korang dgn gaya koranglerr...mane bleh tiru!!



[Two STARians in Two different Generations: Me & Dr Wahid]



[isk ni Ikmal le tangkap blur..bukan senang nak ade gambar camni...with Dr N, Dr Wahid n Pangeran tukang penjebak mangsa]


UPDATE (23 October): Aku telah menerima panggilan dr Mr Sharil CEC berkenaan baju kebangsaan biru yg aku pakai time catwalk nun...die kate orang2 First Lady Boutique tidak mahu menerima semula pakaian berkenaan kerna diorang kate ia dah 'rosak'...so mereka 'memaksa' aku membeli jua baju tersebut dgn harga asal RM50+ bape ntah, kemudian didiskaun sebyk 30% utk aku...kos akan dibayar melalui pemotongan elaun oleh CEC, dan aku kene datang UTHM utk amik baju tersebut dr Mr Sharil..hmm sebnarnye aku xkisah kalau kene beli pon, ade le jugak baju raya utk pakai raya haji nanti kot :p..tp aku nak fikir kat celah mane lak yg aku buat bg rosak..rasenye aku dah jaga sehabis rapi dah pon sepanjang possesion aku...agaknye mungkin terdapat kotoran atau bau-bauan yg telah serasi dgn badan org yg memakainye menyebabkan mereka tak sanggup utk menyimpannye apatah lagi utk menjual semula...agaknye larr..

koleksi gambo2 yg berkaitan...

nanti saya tulih pepanjang...okehh yeeee....

cayalah bro...suspek ar sama lu...
boleh tukar profession jd model plak pasni...hehe

Wah...mmg versetile lah ko Dhaggy... MacamĀ² ade....

gaya dah ade.....cume perlukan lagi banyak latihan...cuba masuk kelas vokal dengan kelas tarian...tahun cuba masuk lagi...dah success boleh try masuk American Next Top Model...tapi ko jantan...macamane nak masuk eh.....macamane pun...bravo bro....tabik spring kat ko...

apa yang pasti shaggy memang berminat menjadi model..teruskan usaha anda...

cuma aku kesian skit ngan ko....tp xper la

huhu..mcm syok je an....... rezeki tepijak cm tu je...fara ni ar bape lame da tringin jadi model...tp x nmpk jalan ponn ha

Post a Comment

About Me

  • I'm Shah-Azz, Inc.
  • From Putra Permai, Selangor, Malaysia
  • Excellence Forever...
My profile

Affiliations

    Powered by Blogger

    Innovation delivered

    Get Firefox

    Alternative Browser Alliance

Statistics

Malaysian Time

Your IP Address

Counters

    Free Hit Counter

Locations

Online Users

Your Origin Links

Who Links To Me?

Countries

Education Level

Chatterbox


Secrets Of My Name

Islamic Center

Prayers Time

Hijriah Date