« Home | Save Paper, Save Earth! » | Blog pon ade spam? » | I've lost a 'memory'...darn... » | tercabar kredibiliti aku sebagai blogger...wargh! » | penat gilerr!! » | Shaggy's Guide In Creating a High Quality DVD-Video » | Konvokesyen...bilelerr aku pulak... » | Follow » | Forum perdana hal ehwal islam... » | I'm 24-7 accessible...sort of.. »

Wednesday, September 14, 2005 

StumbleUpon rocks!!

assalamualaikum...ni aku nak promote bende best utk korang internet surfers...tp seblum tuh aku kene tanye korang dulu...

Pernah x korang, mase korang surf, surf dan surf, sampai satu tahap rase bosan yang amat sangat? sampaikan korang dah tak tau nak surf ape lagi...hari2 asyik2 website pi mai pi mai tang tu gak..soccernet..yahoo...google...friendster....darkthrone...studiotraffic blablabla...hehari mengadap menatang ni je memanjang....aku tau sebab aku ni kire heavy surfers gak...kalau sehari tak jmp internet cam setahun...tapi bile dah hehari jmp, jd sangap balik lak...so aku nak promote satu Mozilla Firefox extension yang best...
StumbleUpon
...amende nih? ni adalah satu extension yg bakal boleh menghilangkan kebosanan anda utk surf...malah, barangkali anda boleh rase gian dan nak guna je bende alah ni..."Wah dasatnye, so ape gune dia?"...camni...first, bile korang dah install extension ni, anda tekan button "Stumble!"...anda akan dibawa ke laman webnyer utk sign up...free jer...dari situ ader setting utk anda tick, topik mane yg anda minat nak surf...bola...muzik...blog...teknologi...politik...sains...agama...memacam lagi arr...



dah abes setting sume tuh, bolehle anda tekan butang "Stumble!" tuh lagi...die akan membawa anda ke mane2 web yg wujud kat tenet berkenaan dgn topik yg anda pilih...tekan lagi akan bawak ke website lain lak...tekan lagi dan lagi dan lagi....dan memacam website lg yg aku jamin, even korang sendiri tak pernah tau kewujudannyer...pada setiap website anda boleh letak rating bagus atau kureng dgn menekan butang kat atas nun...anda juga boleh bagi komen, kutuk atau puji berkenaan website tuh, baca review orang, antar web kat kengkawan, buat member dgn rerakan SU dsb...dan seterusnya, anda boleh stumble, stumble dan stumble sampai rase bosan...aik bosan lagi? dah tu, stumble lagi ler...hahaha...

aku dah try sejak 3-4 hari lepas, dan aku boleh katakan, mmg ade sampai tahap yg memang rase gian nak tekan je button nih..kalau korang xpenah rase camtu giler tipu arr...bukan ape, aku rase banyak gak le web2 menarik serta penuh ilmuan yg aku xpenah discover dulu...mmg banyak benefit...tp kekadang tu, mmg kuar gak web yg xmenarik, so skip ler dgn mengstumble lagi...pastu kekadang, die still akan stumble ke website yg sangat biasa anda jenguk..itu memang lumrah le...page die kan random...tapi apepon lepas ni, dijamin mmg penuhler korang punye bookmark...hehehe...

anda boleh baca pasal nih kat sini...atau dptkan extensionnye terus di sini.(kalau ade version baru, mungkin link ni x valid kot)..igt, make sure anda gune bile rase bosan je...kalau x pon, gune aje...pengguna Firefox lah ekk...pengguna browser lain cam IE, korang cari le sendiri kat maner plugin nih utk browser korang...tak pon, nak lepas gian pi isap dadah jelah...huhuh...just kidding! :p

About Me

  • I'm Shah-Azz, Inc.
  • From Putra Permai, Selangor, Malaysia
  • Excellence Forever...
My profile

Affiliations

    Powered by Blogger

    Innovation delivered

    Get Firefox

    Alternative Browser Alliance

Statistics

Malaysian Time

Your IP Address

Counters

    Free Hit Counter

Locations

Online Users

Your Origin Links

Who Links To Me?

Countries

Education Level

Chatterbox


Secrets Of My Name

Islamic Center

Prayers Time

Hijriah Date